خانه / فرفورژه / خرید ورق طرح دار لیزری نسل جدید فرفورژه

خرید ورق طرح دار لیزری نسل جدید فرفورژه

خرید ورق طرح دار لیزری نسل جدید فرفورژه یا نسل قدیم تر آن که از مفتول آهنی ساخته می شود با توجه به نوع پروژه انتخاب می گردد. این مقاله به مقایسه وزن، جنس، سرعت مونتاژ، طرح و کاربرد این دو محصول می پردازد.

امروزه با پیشرفت علم و ساخت ابزار ها و دستگاه های جدید هر روزه شاهد تحولی عظیم در ساخت و فرم دهی قطعات صنعتی و ساختمانی می باشیم.

یکی از صنایعی که از دیر باز در ساخت و ساز قطعات مختلف همواره کاربرد وسیعی داشته صنعت فرفورژه سازی می باشد.

فرفورژه چیست؟

فرفورژه (fer forge) کلمه فرانسوی است که از دو کلمه «فر» به معنای آهن و «فورژه» به معنای « کوبیده شده » تشکیل می شود.از طریق حرارت دادن آهن و نرم نمودن آن و سپس کوبیدن و دادن انحنا های مناسب می توان طرح ها و فرمهای جلب و جذابی را بوجود آورد.

در زبان فارسی می توان کلمه چلنگری را جایگزین فرفورژه دانست.

این هنر در ایران قدمت بسیاری داشته است. از دیر باز در کارگاه های آهنگری با ذوب نمودن وفرم دهی آهن توسط دستان هنرمند صنعتگران ایرانی قطعات زیبایی خلق گردیده است.

نمونه ای از این تولیدات گل نرده حفاظ پنجره ها می باشد که هنوز نیز در خانه های قدیمی می توان مشاهده نمود.  در چند سال اخیر ساخت این قطعات توسط دستگاه های جدید انجام می شود. سرعت کار با این دستگاه ها افزایش پیدا نموده است.

دستگاه برش لیزری ورق

امروزه با پیشرف بیشتر تکنولوژی و پا به عرصه صنعت گذاشتن دستگاه های برش لیزر تحولی عظیم در صنایع دکوراتیو بوجود آمده است.

در ساخت فرفورژه به صورت دستی و یا دستگاه های قدیمی تر فقط از مفتولهایی گرد، چهار گوش ویا تسمه ها استفاده می شود. هم اکنون دستگاه های برش لیزر ورق ها با ابعاد و ضخامت های مختلف را نیز وارد صنایع دکوراتیو نموده است.

لیزر به آسانی و با سرعت بسیار می تواند انواع و اقسام طرح های  پیچیده مختلف را بر روی  ورق ها ایجاد بنماید.ا ین قابلیت ورق های طرح دار لیزری را رقیبی قدرتمند در مقابل قطعات فرفورژه نموده است.

قیمت ساخت درب فلزی با ورق طرح دار لیزری

مقایسه فرفورژه و نسل جدید ورق های طرح دار

  • وزن
  • جنس
  • سرعت مونتاژ
  • طرح
  • تنوع استفاده

وزن: ضخامت مفتول های فرفورژه معمولا تا ده میلی متر می رسد. در مقابل ضخامت ورق های طرح دار لیزری حداکثر چهار میلی مترمی باشد و وزن کمتری را در واحد سطح به سازه اعمال می نماید. همچنین اتصال زیاد قطعات توسط جوش وزن کلی فرفروژه قدیمی تر را افزایش می دهد.

جنس: ورق های طرح دار می تواند ازجنس آلومینیوم، استیل و یا آهن باشد. در صورتی که جنس مفتول های گل نرده ها فقط از آهن می باشد.

سرعت مونتاژ: به علت کوچک بودن گل نرده ها اتصال آنها به یکدیگر جهت پوشش سطح مورد نظر زمان و دقت زیادی را می طلبد. ورق های طرح دار با ابعاد وسیع تری ساخته شده و به سرعت نصب و مونتاژ می گردند.

طرح ها: در ایجاد طرح های متنوع بر روی ورق ها، توسط برش لیزری محدودیتی وجود ندارد ولی درمفتول های آهنی طرح های محدودی را می توان اجرا نمود.

تنوع استفاده: مفتول های فرفورژه به علت سنگینی، ضخامت زیاد ومحدودیت فرم دهی کاربرد کمی دارند مثلا در ساخت سقف کاذب و یا نمای ساختمان ها نمی توان از آنها استفاده نمود. ولی ورق های طرح دار لیزری را به علت سبکی و آسانی نصب در همه قسمتهای  ساختمان می توان استفاده نمود.

قیمت و هزینه تولید ورق لیزری طرح دار

کدام بهتر است؟ ورق طرح دار یا فرفورژه

با توجه به توضیحات فوق می توان دریافت که استفاده از نسل جدید فرفورژه یعنی ورق های طرح دار لیزری به دلایل ذیل هزینه کمتری تحمیل می نماید.

دلایل ارزانی نسل جدید ورق های طرح دار فرفورژه

  • وزن سبک
  • سرعت و دقت تولید
  • ابعاد وسیع تر
  • سرعت و دقت مونتاژ

نسل جدید فرفورژه یعنی ورق های طرح دار لیزری را می توان به سادگی از طریق سایت فلز ساز سفارش داده و تهیه نمایید.

درباره ی manager

همچنین بررسی نمایید

ورق فلزی طرح دار نمای الماس پنل

فروش ورق فلزی طرح دار نمای ساختمان کارخانه الماس پنل اراک

فروش ورق طرح دار نمای ساختمان کارخانه الماس پنل اراک توسط سایت اینترنتی فروش این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *